Artikel 1 – Garantie
Op de meubelen uit ons assortiment verlenen wij een garantie van één of twee jaar, afhankelijk van het type product.
Gebruiksverschijnselen zoals plooivorming, verkleuring, pilling van stoffen of werking van hout vallen buiten deze garantie.
Bij discussie over de garantie is het beide partijen toegestaan om een onafhankelijke deskundige in te schakelen.
Outlet- en showroommodellen zijn eerder in gebruik geweest en worden verkocht zonder garantie. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen.
Heb je bij levering een defect opgemerkt? Meld dit dan binnen drie dagen per e-mail met duidelijke foto(’s) van het gebrek.
Waar mogelijk herstellen wij het defect. Hiervoor geef je ons maximaal drie herstelpogingen. Indien nodig schakelen wij de fabrikant in, maar TAM INTERIORS blijft eindverantwoordelijk.
Artikel 2 – Bestelling
Wil je iets wijzigen aan je bestelling? Geef dit dan binnen 24 uur aan ons door.
TAM INTERIORS behoudt zich het recht voor om (een deel van) een bestelling te weigeren.
Artikel 3 – Levertijd
Veel van onze meubelen worden op maat geproduceerd. Hierdoor kunnen wij geen exacte levertijden garanderen, enkel een verwachte levertermijn.
In sommige gevallen kan een artikel eerder geleverd worden dan verwacht. Wil je dit niet? Geef dit dan bij bestelling aan.
Wij zijn afhankelijk van leveranciers en productiepartners; hierdoor kan een levertijd mogelijk vertraging oplopen.
Bij foutieve levering zorgen wij uiteraard voor een passende oplossing. Hierop is wel een nieuwe levertijd van toepassing.
Artikel 4 – Levering
Bij een bestelling met meerdere producten kunnen leveringen in delen plaatsvinden. Wil je dit niet? Laat het ons vooraf weten.
Onze bezorgers leveren je meubelen tot binnen in huis, mits er voldoende doorgang is. Het is jouw verantwoordelijkheid dat de woning toegankelijk is.
Hoewel we zorgvuldig te werk gaan, zijn we niet aansprakelijk voor schade aan muren, vloeren of trappen. Wel zijn we aansprakelijk voor schade aan de geleverde meubelen.
Is toegang via trap, lift of takel vereist? Dan overleggen we de mogelijkheden, maar bij schade aan het meubel bij alternatieve toegangsmethodes zijn wij niet aansprakelijk.
Trappenlevering is mogelijk tot en met de 4e verdieping, mits voldoende ruimte beschikbaar is en het meubel niet te zwaar is.
Kosten voor het inzetten van een verhuislift, takel of glaszetter zijn voor rekening van de klant.
Wij nemen geen verpakkingsmateriaal mee retour.
Wil je je bestelling in delen ontvangen? Dat is mogelijk, maar hier zijn extra kosten aan verbonden.
Kun je je bestelling nog niet afnemen? Wij slaan je meubels maximaal 2 weken kosteloos op. Daarna rekenen wij € 25 per week.
Bij aankoop van een outlet-, voorraad- of showroommodel geldt dat je het binnen 2 weken dient af te nemen. Na deze termijn rekenen wij ook hier € 25 per week opslagkosten.
Artikel 5 – Prijs & Betaling
Alle producten worden geleverd tegen de prijzen die op het moment van aankoop gelden.
Bij een klacht lossen wij dit uiteraard zo snel mogelijk op. De factuur dient echter wel voldaan te zijn. Indien gewenst kunnen wij betaling tijdelijk opschorten bij vertraagde levering.
Geleverde artikelen blijven eigendom van TAM INTERIORS totdat de volledige betaling is voldaan.
Bij uitblijvende betaling verhogen wij het totaalbedrag met 10% extra kosten, exclusief eventuele incassokosten.
Annuleer je een bestelling van een product dat is uitgesloten van herroepingsrecht, dan brengen wij 50% annuleringskosten in rekening.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Veel van onze meubelen worden op maat gemaakt. Hierdoor geldt geen standaard retourrecht voor maatwerkproducten.
Producten die wél binnen het herroepingsrecht vallen, kunnen binnen 14 dagen retour.
Bij retournering dient het product in originele staat te zijn, inclusief verpakking. Ontbreekt deze of is het product beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen.
De retourkosten zijn voor rekening van de klant.
Artikel 7 – Website & Informatie
Alle content op onze website mag niet zonder schriftelijke toestemming worden overgenomen.
Aan informatie op onze website kunnen geen rechten worden ontleend.
Alle gegevens zijn onder voorbehoud van typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.
Afbeeldingen dienen als sfeerimpressie.
Maten van producten zijn indicatief. Er kan een productietolerantie van ± 3% optreden.
Voor vragen of toelichting op onze voorwaarden kun je contact opnemen via info@taminteriors.nl – we helpen je graag verder.